marți, 3 ianuarie 2012

Ce am invatat in 2011


Am invatat ce inseamna sa iubesti intr-un fel care te determina sa nu fi egoist. Sa daruiesti si sa te daruiesti cu totul fara sa astepti nimic in schimb. Fara rasplate. Fara motive ascunse. Am invatat ce inseamna rabdarea, si cum e sa fi fortat sa dobandesti rabdare. Acum stiu ca rabdarea nu e capacitatea de a astepta, ci atutudinea pe care o ai in timpul in care astepti.

Am invatat ce inseamna sa lasi de la tine,sa iti calci pe mandrie si sa apreciezi atunci cand ceilalti fac asta pentru tine. Am invatat sa vad. Sa inteleg. Sa ma pun in locul celuilalt.

Am invatat ca orice as rosti, cuvintele mele au putere. Si chiar daca ma doare pe mine, reprosand, ii ranesc si pe ceilalti. Acum stiu ca nu pot obtine tot ce vreau,dar stiu ca si atunci cand nu reusesc nu este intotdeauna o pierdere. Stiu ca Dumnezeu poate raspunde prin "Da', dar uneori, pentru binele meu, El spune "Nu" sau "Nu acum" . Am invatat ca daca eu ma schimb,totul in jurul meu se schimba,ceea ce include circumstantele in care ma aflu si apoi toate celelalte. Dar pentru asta trebuie mai mult decat sa vreau. Trebuie sa iau o decizie.

Acum stiu ca oamenii sunt tot oameni, si te pot dezamagii. Chiar si cei de la care nu te astepti. Chiar si cei in care ai incredere. Si totusi, nu inseamna ca o fac intentionat. Stiu ca si eu la randul meu am dezamagit, desi a fost ultimul lucru pe care l-am vrut. Am invatat ca exista consecinte, chiar si atunci cand iti pare rau. Dar am invatat si sa iert sau sa primesc iertare.

Am invatat ca e fain sa ai asteptari, e bine sa speri, dar nu intotdeauna pot fi implinite. Am invatat sa visez si sa cred in visele mele. Sa am incredere. In mine, ca pot, in ceilalti, ca sunt acolo pentru mine, si in Dumnezeu, ca e tot ce am nevoie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu